Lydigheds Cup

Lydigheds Cup - Beskrivelse og regler

Lydigheds Cup konkurrencen i PH København er et nyt tiltag med en serie af lydighedskonkurrencer (dele), hvor alle aktive medlemmer kan deltage. Den samlede konkurrence strækker sig fra september i et år, til maj det efterfølgende år. I alt 6 dele afholdt på søndage i månederne september, oktober, november, marts, april og maj. Efter sidste del findes og hædres den med det højeste samlede antal point fra 3 delkonkurrencer, som samlet vinder af PH Københavns Lydigheds Cup (årstal). Efter hver enkelt del vil der være en lille præmie til bedste hund på dagen.

Der konkurreres i det program som hunden tilhører, hvilket vil sige at ukårede hunde deltager i kåringsprogrammet og øvrige hunde i konkurrenceprogrammet, men med den tilpasning at der for alle opnås point efter konkurrenceprogrammet, hvilket vil sige 10 point og 10/10 appelpoint pr. øvelse. Bliver en hund kåret under vejs, skifter den naturligvis klasse i de efterfølgende dele af Cup’en.

PH Københavns Lydigheds Cup skal både ses som en lokal social konkurrence og som en unik mulighed for at få evalueret ens standpunkt i de enkelte lydighedsøvelser. Her ud over er det selvfølgelig værdifuld konkurrencetræning.

Vinderen af PH Københavns Lydigheds Cup er den hundefører der ved sine 3 bedste delresultater opnår det højeste antal point. Der er derfor ikke et krav om at stille i alle 6 dele, men jo flere dele man deltager i, jo højere er chancen for at komme til tops i den samlede stilling.

Præmier:

Efter hver del gives der en lille præmie til bedste ekvipage.

Præmiering for den samlede Lydigheds Cup
Ved antal deltagere der har deltaget min. 3 gange:
1-4 deltagere: 1. præmie
5-10 deltagere: 1. og 2. præmie
> 10 deltagere: 1., 2. og 3. præmie

Resultater for de enkelte dele, samt samlet stilling vil blive publiceret på hjemmesiden.

Tilmelding:

Tilmelding til hver del foregår efter login på hjemmesiden under [Tilmelding til arrangement] eller alternativt på E-mail til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .
Vi forventer at alle der er tilmeldt til Begynderkåringsholdet samt Kårings- og konkurrenceholdet deltager i så mange dele som muligt.

Tilmeldingsfrist til hver del er tirsdagen før afholdelse.

Datoer:

1. del: Søndag d. 24. september 2017 - Resultater under medlemsmenuen.

2. del: Søndag d. 29. oktober 2017

3. del: Søndag d. 26. november 2017